we vertonen al de eerste gewenningsverschijnselen! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stijn en Kim - WaarBenJij.nu we vertonen al de eerste gewenningsverschijnselen! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Stijn en Kim - WaarBenJij.nu

we vertonen al de eerste gewenningsverschijnselen!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Stijn en Kim

18 Januari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een lange rit naar Schiphol voor Stijn, waren we precies op tijd om in te checken. Nog even een kop koffie/thee gedronken met onze lieve ouders en daarna was het tijd om gedag te zeggen met een dikke knuffel en kus.
We vlogen in een immens groot vliegtuig (A380 met alles erop en eraan)via Dubai naar Bangkok, we konden de nieuwste films kijken en spelletjes doen, zelfs het eten aan board was goed te doen!

Eenmaal in Bangkok konden we makkelijk de taxi pakken(een hele verbetering vergeleken een paar jaar geleden). Ons hotel was basic en lag gelukkig niet in het drukste gedeelte van de stad. We zijn gelijk wat gaan eten op straat, ja ja echte kipnoodles bij een kraampje met allemaal houtenplanken als tafels en plastic stoeltjes om op te zitten. Hmmmm! S'avonds zijn we over de nightmarket gewandeld en op tijd ons bed in gedoken. Heerlijk 3 uur geslapen en we waren weer klaar wakker om half 1 snachts, toch best last van een jetlag gehad ^_^.
De tweede en derde dag hebben we de stad verkend, stukje in de tuigje gezeten, Khoa San Road bezocht, tempels bekeken en veel gewandeld. We hebben een ontzettend gave fietstocht gedaan waardoor we ook op de minder toeristische plekken kwamen, we croste over de stoep door kleine steegjes door de stad en door het oerwoud op smalle fietspaden. We hebben tempels gezien met nog grotere Boeddha's dan we in de stad hebben gezien en we zijn over een rivier gevaren. Een ding wat we zeker niet wilde: in het water vallen! Wat ontzettend smerig zeg... de riolen komen er op uit en we willen niet weten wat er in t water leeft, op de kant zagen we verschillende leguanen(zo groot als krokodillen).

Na 3 dagen Bangkok was het meer dan genoeg en was het heerlijk om weer te vertrekken. Met de skytrain naar t busstation en daar de bus gepakt naar Poipet, de grens van Cambodja. Wat een drukte! Alle toeristen als lamme schaapjes aansluiten en natuurlijk werden we afgezet door de douane met t halen van onze visa, ach die 5$ extra... We kwamen twee Duitsers tegen die ook onze kant uit gingen en zijn met 4 een taxi ingestapt. Normaal geen probleem in een personenauto maar met 4 grote tassen en nog twee dozen met spullen van de chauffeur was het aardig krap! Ach, we moeten er iets voor over hebben voor een goed prijsje! Twee uurtjes later in de vroege avond eindelijk op bestemming, wat een rust vergeleken de grote stad, de mensen zijn een stuk behulpzamer en spreken best goed Engels. We hebben t laatste stukje met de tuktuk gereden, super vriendelijke man die op zn gemakje mee rond reed langs hostels. Je merkt dat de mensen je ook gewoon graag helpen zonder dat je er meteen wordt afgezet. We hebben de eerste en beste kamer genomen, een met gedeelde badkamer. Niet bij stilgestaan dat de wc miss niet goed doortrok en t een koude douche was... Door de reis en de gebroken nachten in Bangkok(Aziaten zijn niet de meest stille buren) dachten we een heerlijke nacht tegemoet te gaan, niks bleek minder waar aangezien het personeel dat bij ons op de gang sliep al vroeg wakker was en ze niet rustig kunnen spreken met elkaar... ook dat hoort bij t backpackleven he :-) vandaag gewisseld van kamer en even niks op de planning. Vanavond fietsen huren en morgen hopelijk fris en fruitig om 5:00uur opstaan om bij de sunrise naar de Ankor Wat tempels te gaan kijken!!!!

Tijd voor wat geschiedenis maar eerst nog even een cocktail voor $2,50 ;-)

• 18 Januari 2015 - 11:31

Roxan En Yuri :

Hihihihi klinkt allemaal erg backpacks

• 18 Januari 2015 - 12:59

Bets:

hei kimmetje en stijn , je eerste verslag gelezen en net als bij je vorige reis n lekker druk program.
    maar je gaat ook niet voor n luie vak zo"n eind van huis toch?
    je pa en ik zitten rustig thuis , t is n miezerige dag, en denken regelmatig aan jullie.
    laat af en toe iets van je horen, en ga gezellig verder. n dikke knuffel van ons doeiiiii.

• 18 Januari 2015 - 19:13

Tante Ine:

Hallo Kim en Stijn.
    Ik was zeer benieuwd naar jullie reisverslag.
    Doordat te lezen nemen jullie mij ook een beetje mee ,naar dat verre land.
    Ik beloof geen blok aan jullie been te zijn.[grapje]
    Weer mooi geschreven en al veel gedaan in die paar dagen, en jullie krijgen er nog zoveel.
    Doe lekker genieten en tot het volgende verslag.xxx

• 19 Januari 2015 - 09:14

Inne:

Fijn om te horen dat het daar goed gaat en dat jullie al heel wat gezien hebben :) Geniet er nog van! X i.

• 19 Januari 2015 - 17:20

Kim:

Klinkt heeeeeeeeel leuk!! Veel plezier! Kim en koen

• 19 Januari 2015 - 17:21

Kim:

Fotooo's

Stijn en Kim

Joehoeee het is eindelijk zover! Ons tripke begint op dinsdag 13 januari!!!! Wat begon als een reisje naar Nieuw Zeeland werd een ticket around the world :-) Dit ticket ligt al even klaar, de spullen zijn verzameld en wij staan te trappelen om te mogen inchecken. Als eerst landen we in Bangkok, vanuit daar trekken we door Cambodja naar Vietnam en weer terug. De planning is om hier een maand over te doen. Vanuit Bangkok vliegen we dan weer richting Sydney voor 2 dagen. Waarna we doorvliegen naar Christchurch. Hier begint ons Kiwi avontuur met de campervan door heel Nieuw Zeeland. Na 6 weken vliegen we vanuit Auckland naar Santiago! Via het noordelijke puntje van Chili naar Bolivia, Peru en Ecuador. Volg onze avonturen via dit blog en we plaatsen er de leukste foto's bij! :) Liefs xxxx Stijn en Kim

Actief sinds 22 Dec. 2014